Arabic
uk
Sluit dit zoekvak.

Stichting Babyspullen trapt af met campagne ‘Een warme start’

Jaarlijks is het op 17 oktober Wereldarmoededag. Dat is een goed moment om nog eens extra stil te staan bij de 13.000 baby’s die jaarlijks in Nederland in armoede geboren worden. Stichting Babyspullen heeft deze dag daarom aangegrepen als begindatum voor haar campagne ‘Een warme start’ .

Wat houdt de campagne precies in?

Stichting Babyspullen zorgt ervoor dat moeders die in armoede leven, met een babystartpakket vol babykleren en andere noodzakelijke babyspullen, een goede start kunnen maken. Hieronder vallen ook de zaken die nodig zijn om de baby in een warm bedje te leggen. Denk daarbij niet alleen aan beddengoed als lakens en dekens, maar ook aan een babyslaapzak en een kruik. Met de campagne ‘Een warme start’ richten we ons de komende maanden op gelddonaties die specifiek op het aankopen van items voor een warm babybedje zijn gericht. Simpelweg omdat ieder kind een warme start verdient.

Met een donatie van € 5,- help je al om een zacht laken voor een babybedje aan te schaffen. Met een donatie van € 7,50 kunnen we een babyslaapzak kopen en € 10,- is voldoende voor een kruik. Wil je een volledig warm bedje doneren? Met een donatie van € 50,- zorgen we voor een compleet opgemaakt ledikant in het babystartpakket inclusief hoeslaken, laken, deken, babyslaapzak en een kruik.

Een warm en veilig babybedje als een van de basisbehoeften

Waar voor veel mensen het een vanzelfsprekendheid is dat hun kinderen een warm en veilig bedje hebben, is dat voor anderen niet het geval. Iedere dag vragen 35 moeders in Nederland zich af hoe ze hun pasgeboren baby ’s nachts warm kunnen toedekken. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een kruik ook een basisbehoefte bij de babyuitzet is.

Behalve dat dit voor veel moeders in armoede een duur artikel is om zelf te kopen, moet het ook nog eens veilig zijn. Met de campagne ‘Een warme start’ willen wij dan ook extra aandacht vragen voor het doneren van deze, vaak schaarse, babyspullen. De reden van deze schaarste is dat ze over het algemeen te weinig gedoneerd worden. Het komt ook voor dat bijvoorbeeld dekens van minder goede kwaliteit zijn doordat ze vaak gewassen zijn. Daarom moeten we deze babyspullen inkopen.

Vele handen maken licht werk

Onze campagne is al goed van start gegaan. Want op initiatief van de kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste dagen en met sponsoring van onze partner Meyco Baby, mochten wij een donatie ontvangen die goed is voor 950 warme bedjes! En daar is het niet bij gebleven. Want tijdens verschillende workshops op het drukbezochte evenement ‘For the strenght of women’, hebben tientallen dames de handen uit de mouwen gestoken en voor ons kleding gesorteerd voor onze babystartpakketten. Met deze geweldige donatie en hartverwarmende inzet zijn we natuurlijk heel erg blij.

Gewaardeerde en belangrijke samenwerking met onze partners

Om onze campagne tot een succes te maken, kunnen we uiteraard niet zonder de steun van onze particuliere donateurs. Maar ook de samenwerking met onze partners is hierbij onmisbaar. Met onze gewaardeerde panters MamaLoes, 24 Baby en Meyco Baby zetten we alles op alles om zo veel mogelijk warme bedjes in te zamelen. Zo kunnen we ook spullen die minder vaak gedoneerd worden, toch aan de babystartpakketten toevoegen door ze zelf in te kopen.

Wil je een bijdrage leveren aan onze campagne? Wij kunnen je steun goed gebruiken. Kijk hier hoe je kunt doneren.

Spread the love!

Altijd up-to-date blijven?