Arabic

Sluit dit zoekvak.

Soorten vrijwilligerswerk bij
Stichting Babyspullen

Bij Stichting Babyspullen knuffelen we (helaas) niet de hele dag met baby’s. We doen wel een heleboel andere soorten vrijwilligerswerk bij de stichting, die eigenlijk nog veel belangrijker zijn. Ben jij benieuwd of werken als vrijwilliger bij Stichting Babyspullen iets voor jou is? In dit artikel geven we je een kijkje in de werkzaamheden, en leggen we je uit hoe je ontdekt welke soorten vrijwilligerswerk bij jou passen.

Soorten vrijwilligerswerk bij Stichting Babyspullen

De verschillende soorten vrijwilligerswerk kun je eigenlijk verdelen in twee categorieën:

Vrijwilligerswerk op locatie

Steek jij graag de handen uit de mouwen, en vind je het gezellig om met een groep vrijwilligers aan de slag te gaan? Op onze locaties in Heerhugowaard en Utrecht kun je verschillende soorten vrijwilligerswerk doen, zoals sorteren, vouwen en inpakken.

Vanuit huis werken als vrijwilliger

Als je niet in de buurt woont of graag je eigen vrijwillige tijd indeelt, kun je ook thuis voor Stichting Babyspullen aan de slag. De vacatures die je thuis kunt invullen zijn heel divers. Je kunt er zelfs voor kiezen om vrijwilligerswerk te doen dat lijkt op je huidige werk of je hobby. Want iets doen waar je goed in bent, wat je leuk vindt én waar je anderen mee helpt is wel echt een win-win-winsituatie!

We kunnen jouw hulp goed gebruiken!

We hebben op dit moment superveel leuke vacatures op de website. Neem eens een kijkje! Wie weet staat jouw ultieme soort vrijwilligerswerk hier wel tussen. Je kunt ons ook volgen op LinkedIn, zo blijf je goed op de hoogte van nieuwe functies die vrijkomen.

Welke soorten vrijwilligerswerk passen bij mij?

Supertof dat je je aan het oriënteren bent of je als vrijwilliger bij ons aan de slag wilt gaan. We snappen dat het best een beetje lastig of spannend kan zijn om hierin een keuze te maken. Zeker als je nog nooit eerder vrijwilligerswerk hebt gedaan. Bepalen welk soort vrijwilligerswerk bij jou past, kun je op twee manieren aanpakken:

1. Schrijf op van welke activiteiten jij blij wordt. Ben je een Pietje Precies en word je blij van orde en regelmaat? Dan is sorteren echt iets voor jou. Maar als je houdt van schrijven, posters ontwerpen of TikToks opnemen zijn er ook zeker mogelijkheden bij Stichting Babyspullen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over recruitment, HR en administratie. De keuze is reuze!
    ❤️ Tip: Vraag eens aan vrienden of familie welk soort vrijwilligerswerk zij bij jou vinden passen!
  2. Je kan het ook compleet anders aanpakken en bedenken wat ontzettend uit je comfortzone ligt, maar wat je wel heel graag zou willen. Pakketten inpakken doen we bijvoorbeeld in ons distributiecentrum, en is hartstikke leuk als je op zoek bent naar nieuwe sociale contacten. Het leren van nieuwe vaardigheden kan ook een mooie insteek zijn.

Je mag natuurlijk ook altijd even een mailtje sturen naar vacatures@stichtingbabyspullen.nl met wie je bent en wat je leuk vindt. Dan vinden we vast samen een leuke manier waarop je ons kunt helpen.

Geen vrijwilliger worden – wel helpen!

Denk je dat Stichting Babyspullen niet de perfecte match is voor jou als vrijwilliger? Dat kan natuurlijk, en dat geeft helemaal niets. Er zijn namelijk ook nog andere manieren waarop je onze stichting (en daarbij aanstaande ouders die het financieel moeilijk hebben) kunt helpen.

Zoals je ziet zijn er genoeg manieren om bij te dragen aan ons doel. Mocht je andere ideeën hebben of meer willen weten, neem dan zeker even contact met ons op.

Spread the love!

Altijd up-to-date blijven?