Arabic

Steun zakelijk

Help een baby

Gemeenten

Een samenwerking met gemeenten is essentieel om enerzijds de babystartpakketten te kunnen blijven schenken en anderzijds het bereik van de doelgroep te verhogen. Wanneer we de handen ineenslaan, kunnen we in uw gemeente investeren in het uitbreiden van het bestaande netwerk van hulpverleningsorganisaties die de babystartpakketten aanvragen en daarmee het bereik verhogen. Daarmee bieden we samen een eerlijke start aan de allerkleinsten en kwetsbaren!

Samen sterk tegen
kinderarmoede

Het mes snijdt bij Stichting Babyspullen aan meerdere kanten. Enerzijds werken we circulair, doordat de babystartpakketten voor een groot deel worden samengesteld uit gebruikte, kwalitatief goede babyspullen. Anderzijds zijn binnen de stichting, naast bijna 400 vrijwilligers, ook o.a. re-integreerders en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (dagbesteding) werkzaam.

Slaan we de handen ineen?

De babystartpakketten bestaan samen uit bijna 240 items (kleding, verzorgingsartikelen, kruiken, dekens/lakens etc). De pakketten bevatten basisartikelen en de samenstelling is in overleg met kraamzorg samengesteld. De pakketten bestaan voor een groot deel uit gedoneerde artikelen. Een deel van de artikelen (flesjes, verzorgingsproducten) wordt ingekocht. Dat gebeurt voor artikelen die niet voldoende worden ingezameld, niet geschikt zijn voor tweedehands gebruik en/of niet aan veiligheidseisen voldoen. De gemiddelde nieuwwaarde van een pakket bedraagt zo’n € 750 – € 1.250 (pakket 1 respectievelijk pakket 2). Babystartpakketten kunnen alleen door intermediairs worden aangevraagd. Zo zorgen we dat de pakketten daar terechtkomen waar ze echt nodig zijn. De babystartpakketten worden verstuurd en door de (aanstaande) ouder(s) thuis ontvangen.

Deze gemeenten
zijn al partner:

Overtuigd? Doe mee!

De babystartpakketten worden samengesteld uit nieuwe en gebruikte spullen die de stichting gedoneerd krijgt. Dat betekent helaas niet dat aan de babystartpakketten geen kosten verbonden zijn. Als u als gemeente een samenwerking met Stichting Babyspullen aangaat, draagt u per afgenomen pakket binnen uw gemeente €80 bij om de kosten te dekken. Stichting Babyspullen verzorgt de verdere logistieke afhandeling.

ONTZETTEND BEDANKT!

Formulier Gemeenten

Vul hieronder je gegevens in. Een van onze vrijwilligers neemt zo snel mogelijk contact met je op om de samenwerking verder te bespreken.

ONTZETTEND BEDANKT!