Close this search box.

Close this search box.

Waar staat je bak: Vrijwilliger Claudia Vermeulen vertelt

Inzamelpunt in de spotlight: Claudia Vermeulen

Door heel Nederland heeft Stichting Babyspullen inmiddels 170 inzamelpunten waar donateurs hun babyspullen kunnen inleveren. Het is een fantastisch aantal, waar wij heel trots op zijn. Alleen met de inzet van de enthousiaste, betrokken vrijwilligers achter deze inzamelpunten kunnen wij (aanstaande) ouders helpen. Om je een idee te geven van wat onze inzamelpunten voor de stichting betekenen, hebben we Claudia geïnterviewd. Lees snel verder om Claudia beter te leren kennen.

Kun je kort vertellen wie je bent en wat je doet?

Ik ben Claudia Vermeulen, getrouwd met Laurens en moeder van Nick (06-2015) en Fleur (09-2017). Ik werk als gastouder en heb dus dagelijks een stel baby’s, dreumesen en peuters over de vloer. Wij wonen in Berkel-Enschot (bij Tilburg).

Hoe ben je bij Stichting Babyspullen terechtgekomen?

Ik kwam op een facebookgroep over duurzaamheid een keer een oproepje tegen van de stichting. Hierna heb ik de website bekeken en al vrij snel was ik verkocht. Ik had namelijk al 2x zinloos met mijn babyspullen op een rommelmarkt gestaan en was op zoek naar een beter doel dan de kledingcontainer. Daarbij vind ik het fijn om vrijwilligerswerk te kunnen doen. Het ideale hieraan is dat ik hiervoor niet van huis hoef. Al moet ik zeggen dat ik het benaderen van kinderdagverblijven voor het doen van een inzameling nog veel leuker vind. En daarvoor mag ik natuurlijk wel even van huis.

Waarom ben je inzamelpunt geworden?

In Tilburg en omgeving was er geen enkel inzamelpunt. Het dichtstbijzijnde was voor mij nog zeker 20 minuten rijden. Dat moest anders kunnen!

Waar staat je bak?

Onder de carport. 24/7 beschikbaar en ook droog.

Wat is het leukste wat je in je bak hebt gevonden?

Wasbare luiers! Ik werk namelijk ook als consulent voor wasbare luiers en was aangenaam verrast die in de container aan te treffen.

Hoe snel is je bak vol en hoe regel je het met transport?

Te snel.. Elke week zit hij ramvol en dat had ik niet verwacht. Mijn man is namelijk de persoon die naar de opslag rijdt en die mag iets vaker rijden dan hij gedacht had. Vaak laden we op zondag zijn auto vol zodat hij op maandagavond in Zwolle alles kan uitladen. De jongens achter de balie beginnen inmiddels al te zuchten als hij binnen komt 😉

(Zwolle en Tilburg ligt niet naast elkaar, dat klopt! De opslag in Zwolle is vanaf zijn werkadres dichterbij dan de opslag hier. Gelukkig komt er nu vlakbij Tilburg ook een opslag bij MamaLoes. Dat scheelt behoorlijk wat km’s).

Waarom zouden anderen volgens jou ook inzamelpunt moeten worden?

Weinig werk en een groot plezier. En als je ook nog een avondje gezelligheid wilt, ga je met een paar dames alles voorsorteren en zwijmelen bij al die mini-kleertjes 😉

Wil je na het lezen van het interview met Claudia net als zij inzamelpunt voor Stichting Babyspullen worden? Kijk dan eens op de pagina https://stichtingbabyspullen.nl/vaste-werkzaamheden/ Er zijn ook nog andere manieren waarop je ons kunt steunen. Meer daarover lees je op  https://stichtingbabyspullen.nl/help-mee/