Polish
Ukrainian
uk
Sluit dit zoekvak.

Mama Presylia vertelt over het babystartpakket

Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. Maar met een kleine meid op komst wordt er een hoop goed gemaakt. Dat geldt ook voor Presylia, die mama werd van de kleine Aïcha.

Vanaf de geboorte ondersteuning

De ondersteuning die je na de geboorte krijgt, kan in verschillende vormen zijn. Zo verbleven Aïcha en Presylia na de bevalling in een zorghuis waar ze 24 uur per dag ondersteuning kregen. Daarnaast was er ook vanuit het consultatiebureau veel steun en stond haar vriend aan haar zijde. De hulp die Presylia verder kreeg, bestond ook nog uit een babystartpakket van Stichting Babyspullen. Dankzij dit pakket hoefde ze zich voor de bevalling minder zorgen te maken over de vraag of ze de basisbenodigdheden voor haar pasgeboren dochter wel had.

Overweldigd door de mooie kleren in het babystartpakket

Presylia kwam via via in contact met Stichting Babyspullen. Ze had gehoord dat andere moeders daar heel tevreden over waren. Ook voor Presylia werd een babystartpakket door de hulpverlening aangevraagd en ze was overweldigd toen ze het pakket van de stichting ontving. “Er zat zoveel in het pakket, ik zou niet kunnen zeggen wat ik het leukste vond. Alle kleertjes en spullen waren zo mooi. Maar er zat 1 product tussen waar ik erg blij mee ben. Dat is het fotolijstje voor een voetafdruk en foto. Die staat nu op de tafel met haar afdruk en mooiste foto van haar eerste maand.”

Een babystartpakket dat aansluit bij de basisbehoeften

Bij Stichting Babyspullen kijken we bij het samenstellen van het babystartpakket naar de basisbehoeften van een pasgeboren baby. Je krijgt dus spullen die op de kraamlijst staan. Dit varieert van sloffen en sokken tot zwemkleding en een mutsje. Maar ook rompers, broeken en T-shirts zitten in het pakket. Daar houdt het niet mee op, want behalve kleding gaan er tevens praktische spullen als billendoekjes, een aankleedkussenhoes en een kruik in. Ook een knuffel en een zachte rammelaar ontbreken niet. Dat is nog maar een kleine greep uit de ongeveer 100 items die je in het babystartpakket vindt. En dankzij onze gulle partners en donateurs, zitten er soms extra verrassingen in, zoals het fotolijstje waar Presylia het over heeft.

Samen groeien naar een mooie toekomst

Presylia en Aïcha zijn nu twee maanden verder en leren elkaar steeds beter kennen. Zo weet Presylia nu precies wat de kleine nodig heeft. Vooral haar mama. Presylia: “Alles gaat goed, zolang ze maar bij mij is.” Voor Presylia kwam het babystartpakket als een geschenk. Maar er zijn meer aanstaande moeders die het pakket goed kunnen gebruiken. Daarom heeft zij als tip: “Je hoeft het niet alleen te doen, vraag om hulp. De hulp is er namelijk”. En dat klopt. In samenwerking met veel Nederlandse gemeenten ondersteunt Stichting Babyspullen ouders in nood met een babystartpakket. Wil je ook in aanmerking komen voor het pakket? Informeer dan bij je hulpverlenende instantie, verloskundige of kraamzorgorganisatie of er in jouw gemeente een babystartpakket aangevraagd kan worden.

Help mee en geef baby’s als Aïcha ook een eerlijke start

Spreekt het verhaal van Presylia en Aïcha je aan en wil je als particulier, hulpverlenersorganisatie of gemeente helpen onze missie te volbrengen? Alle hulp is van harte welkom.  Ontdek hier bijvoorbeeld wat je als particulier allemaal kunt doen om onze stichting te ondersteunen. Of neem contact met ons op als je het jaarlijkse bedrijfsuitje in het kader van teambuilding wilt koppelen aan een goed doel. Je bent daarvoor van harte welkom bij Stichting Babyspullen in Heerhugowaard.

Lees hoe jij kunt helpen

Spread the love!

Altijd up-to-date blijven?