Arabic
es
Close this search box.

Close this search box.

Geef een baby in armoede een warme start

Een koud bedje, een lege kledingkast en de thermostaat op nul. Ook deze winter worden in Nederland iedere dag gemiddeld 35 baby’s in armoede geboren. Zij hebben onze steun keihard nodig. Jij kunt het verschil maken voor deze baby’s! Doneer een kruik, dekentje of hoeslaken en zorg ervoor dat nog deze winter een baby in een warm bedje terechtkomt.

Wij zijn

Stichting
Babyspullen

Wij geloven dat een eerlijke start in het leven cruciaal is voor de toekomst van een kind, het gezin en de samenleving. Stichting Babyspullen zet zich in om de negatieve gevolgen voor kinderen die opgroeien in armoede te verminderen, met extra liefde voor hun nieuwe leven.
Wij zamelen landelijk gebruikte en nieuwe babyspullen in en maken daar babystartpakketten van. Deze pakketten schenken wij via diverse instanties aan (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben.
Omdat elk kind recht heeft op een eerlijke start!

Geef een baby
een eerlijke start

1 op de 13 kinderen
in Nederland groeit op
in armoede.
Dat zijn maar liefst
35 baby’s per dag!

Geef een baby
een eerlijke start

En in grote steden
nog veel meer.

Wij vinden dat elk kind
recht heeft op
een eerlijke start.
Jij toch ook?

• Mama-quote

"Wow, er zitten zoveel spullen in het pakket! Ook hele mooie babyspullen, heel blij ermee".

Presylia, aanstaande mama

• Mama-quote

“Er viel direct een last van me af. De druk was weg, want ik wist dat ik nu de meeste spulletjes in huis had.”

Celine - mama van:
    Lilena (8), Liam (6) en Brian (8 maanden)

• Mama-quote

"De tranen rolden over mijn wangen toen ik het pakket uitpakte. Het was zo compleet: vol met spullen die nog op mijn lijstje stonden!"

Nienke, mama van Yuna (4 maanden)

• Mama-quote

“Juist je verhaal delen helpt en lucht op. Ik waardeer het erg wat Stichting Babyspullen voor ons heeft gedaan.”

Brenda, mama van Constance (4) en Jones (2)

Jouw hulp is
direct welkom

Van vrijwillige inzet, spullen doneren of geld doneren, eenmalig of vaker, alle hulp is welkom en nodig. Via onderstaande knop lees je wat de mogelijkheden zijn om bij te dragen aan een eerlijke start van elk kind!

2023_09_05_9999_198-Enhanced-NR
imgpsh_fullsize_anim (7)

Vrijwilligers

imgpsh_fullsize_anim (8)

Uitgegeven pakketten (2023)

imgpsh_fullsize_anim (9)

Babystartpakketten uitgegeven

(sinds de oprichting)

Stichting Babyspullen in cijfers

Wij hebben Partners hard nodig!

Om de babystartpakketten te kunnen vullen en uiteindelijk te kunnen verstrekken hebben wij hulp van diverse partners hard nodig. Voor het realiseren van onze missie werkt Stichting Babyspullen samen met maatschappelijk betrokken partners: fondsen, maatschappelijke organisaties, gemeenten en bedrijven. Zowel op landelijk als lokaal niveau. Samen met partners kan meer impact worden gemaakt. Help jij ook mee?

Samen zorgen we ervoor
dat nog meer kinderen
in Nederland een
eerlijke start