Help als vrijwilliger

Stichting Babyspullen kan (aanstaande) ouders alleen maar helpen dankzij de inzet van enthousiaste en betrokken vrijwilligers.

Ook jij!

Samen zorgen we ervoor dat nog meer kinderen in Nederland een goede start kunnen maken.

Vrijwilligerswerk bij Stichting Babyspullen

Met jouw inzet als vrijwilliger draag je actief bij aan een goede start voor honderden kinderen die in armoede worden geboren. Er is aangetoond dat geboren worden in armoede veel schade kan opleveren bij een kindje.

Risico’s voor baby in armoede:

Stress in de ouder-kindrelatie kan de hersenontwikkeling negatief beïnvloeden.
Het kan de veilige hechting tussen ouder en kind onder druk zetten.

Door het verspreiden van babystartpakketten nemen we een deel van de zorgen bij (aanstaande) ouders weg, wat bijdraagt aan een meer ontspannen thuissituatie. En daar kun jij bij helpen. Als dat geen dankbaar vrijwilligerswerk is!

Een gezellig team

Als je vrijwilligerswerk bij Stichting Babyspullen doet, betekent dit niet alleen iets voor het leven van deze kinderen. Je komt ook in contact met een grote, enthousiaste groep vrijwilligers en het brede netwerk van de stichting.

We organiseren eens per jaar een bijeenkomst voor vrijwilligers. We bekijken de mogelijkheden om nog meer leuke en interessante dingen met onze vrijwilligers te ondernemen. Zonder onze vrijwilligers is er geen Stichting Babyspullen en die waardering willen we – ondanks onze beperkte middelen – graag laten blijken!

Interesse in vrijwilligerswerk bij Stichting Babyspullen

We zijn altijd op zoek naar mensen die ons team willen versterken en actief willen meedenken over de verdere ontwikkeling van de stichting.

Je kunt ons bijvoorbeeld helpen met:

Inzamelen, sorteren, administratie en transport.
Met coördinatie, promotie en fondsenwerving.
Ook hebben we regelmatig interessante (onderzoeks)projecten met diverse onderwerpen zoals logistiek, communicatie en HR.

Kijk op onze vacaturepagina voor een overzicht van alle actuele vacatures.

Staat jouw functie er niet tussen? Aarzel dan niet en e-mail je open sollicitatie naar onze recruiter Kim Werensteijn.

Iedereen kan met zijn/haar eigen talenten door vrijwilligerswerk iets betekenen voor Stichting Babyspullen. Ook jij! Samen zorgen we ervoor dat nog meer kinderen in Nederland een goede start kunnen maken.

Fist of Dad and Newborn Baby