Close this search box.

Startpakket

Hulpverlenings- organisaties

Hulpverlenings - organisaties

Een goede samenwerking met hulpverleningsinstanties is voor Stichting Babyspullen essentieel. Zij zien als professionals in het werkveld waar de grootste hulpbehoeften zijn. Ook zijn zij degenen die op basis van de financiële situatie van de cliënt kunnen beoordelen of een babystartpakket van Stichting Babyspullen bij (aanstaande) ouders goed terechtkomt.

Voorwaarden

De babystartpakketten zijn bestemd voor (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. Het gaat om ouders die op of onder 130% van het sociaal minimum leven. De ouders ontvangen het pakket al tijdens de zwangerschap om stress en zorgen over de babyuitzet zoveel mogelijk te beperken. De stichting heeft geen inkomenseisen opgesteld voor het ontvangen van een babystartpakket. Stichting Babyspullen rekent op de integriteit van de hulpverleningsinstanties. Zij beoordelen, als verlengstuk van de organisatie, of (aanstaande) ouders rond of onder de armoedegrens leven en of deze ouders niet beschikken over een netwerk waar ze op kunnen terugvallen.

De hulpverlener die zich registreert, gaat akkoord met de voorwaarden uit de samenwerkingsverklaring.

Pakket aanvragen
checklist

A)

Het babystartpakket wordt door een hulpverlener aangevraagd (hulpverlenende instantie, verloskundige of kraamzorgorganisatie).

B)

De hulpverlener staat geregistreerd bij onze community met een account.

C)

Er is sprake van een samenwerking met de gemeente in de woonplaats van de ontvanger. De partnergemeenten zijn via onderstaande knop te raadplegen.

Voorwaarden Babystartpakket
aanvragen:

Indien aan alle 3 de voorwaarden voldaan is, kan de hulpverlener via onderstaande knop direct inloggen en een babystartpakket
aanvragen.

Heb je nog geen account en/of is dit de eerste aanvraag?

Dan dien je je eerst bij ons te registreren als hulpverlener én een account aan te maken in onze community.

Voorwaarden

De babystartpakketten zijn bestemd voor (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. Het gaat om ouders die op of onder de armoedegrens leven. De ouders ontvangen het pakket al tijdens de zwangerschap om stress en zorgen over de babyuitzet zoveel mogelijk te beperken.

De stichting heeft geen inkomenseisen opgesteld voor het ontvangen van een babystartpakket. Stichting Babyspullen rekent op de integriteit van de hulpverleningsinstanties. Zij beoordelen, als verlengstuk van de organisatie, of (aanstaande) ouders op of onder de armoedegrens leven en of deze ouders niet beschikken over een netwerk waar ze op kunnen terugvallen.

Heb je nog vragen?

Neem dan contact met ons op via