Creatief Talent

Klim in de naald voor Stichting Babyspullen

Zelfgemaakte spulletjes? Ja, graag!

Regelmatig vragen mensen ons of zij ook zelfgemaakte spulletjes mogen doneren, zoals dekentjes, kleertjes en knuffeltjes. Het antwoord is: ja zeker! Het zijn allemaal dingen die de ouders van jonge baby’s goed kunnen gebruiken. En zelfgemaakte spulletjes voegen ook nog eens een beetje extra warmte en liefde toe.

Heb je wat tijd over en houd je van breien, naaien of haken?

En gun je elke baby in Nederland een warme deken, hippe outfit of een kleine vriend? Zet dan je naaimachine, naald en draad in voor Stichting Babyspullen. Thuis in je vrije uurtjes, of samen met een clubje vriend(inn)en. We hebben zelfs een speciale facebookgroep voor onze creatieve vrijwilligers: Creatief voor stichting Babyspullen. Wie weet doe je nog leuke ideeën of contacten op!

Waarmee help je ons het meest?

Hieronder vind je een overzicht van de spullen die wij goed kunnen gebruiken. Met de juiste maten en afmetingen erbij. Zit er iets bij wat jij graag maakt?

Op de foto’s zie je zelfgemaakte babyspullen die aan Stichting Babyspullen zijn gedoneerd. Met dank aan de makers!

Lever je spulletjes in bij één van onze inzamelpunten.

Of, als je in de buurt woont, bij het sorteer- en distributiecentrum in Heerhugowaard.
Zoek hier het dichtstbijzijnde inzamelpunt bij jou in de buurt!

Snap je geen steek van al dit handwerk, maar heb je wel materialen over?

Zoals wol, garen of stof? Lever je spullen dan in een tas, zak of doos in bij één van de inzamelpunten. Plak hierop een briefje dat het om materiaal gaat om babyspullen mee te maken. Dan weten we bij het sorteren direct wat de bedoeling is. Onze creatieve vrijwilligers maken hier graag iets moois van.

Namens de baby’s: dank je wel voor je liefdevolle gebaar!