Word Vrijwilliger Bij Stichting Babyspullen

Vakantie of niet, bij Stichting Babyspullen lopen de werkzaamheden altijd door. Vanuit het hele land krijgen we constant veel lieve donaties binnen waarmee we mooie babystartpakketten kunnen maken; alleen hebben we vaak handen tekort om de pakketten te maken. Voor onze hoofdlocatie in Heerhugowaard zijn we dan ook altijd op zoek naar vrijwilligers. Klik hier om direct naar de actuele vacatures te gaan.

Wat houden de werkzaamheden in

Voor het vullen van de pakketten moeten de kleertjes allereerst grof gesorteerd en gecheckt worden op kwaliteit. Daarna worden de kleertjes nogmaals gesorteerd op soort, om vervolgens op de sorteertafel een tweede kwaliteitscheck te ondergaan, op maat te worden gesorteerd, verdeeld in jongen/meisje en te worden opgevouwen. Daarna gaan alle spullen per soort de voorraad in om uiteindelijk verpakt te worden tot startpakketten. Bekijk vooral ook even het filmpje op onze IGTV waarin onze collega Zerlina je een virtuele rondleiding geeft door het pand en je het gehele proces nog eens laat zien.

Sorteermarathon

Alvast een keer helpen en bekijken of het iets voor je is? Meld je dan nu aan voor een shift tijdens de Sorteermarathon op maandag, dinsdag of woensdag 14, 15 of 16 september. We zullen deze ochtend wederom proberen zoveel mogelijk babystartpakketten te maken om zo weer veel kindjes een goede start te kunnen geven. Klik hier voor meer informatie over data en shifttijden of om je gelijk aan te melden voor de Sorteermarathon. We zien je graag 14, 15 of 16 september!