Voorsorteerlocatie Stichting Babyspullen

Het onderstaande artikel is geschreven door Cindy van de Zande van Stichting Pameijer. Het is met toestemming overgenomen op deze website en hoort bij het interview met Cindy over de voorsorteerlocatie van Stichting Pameijer in Spijkenisse.

Sinds vorig jaar loopt er een leuk project in het Activerings- en Ontmoetingscentrum (AC) van Stichting Pameijer in Spijkenisse. Hierbij is er een samenwerking tussen bezoekers van de inloop en mensen met een indicatie dagbesteding. De ondersteuning bij het project komt dan ook vanuit de inloop (Petra van der Starre) en Werkt (Cindy van de Zande). Het enthousiasme voor het project wordt gedeeld op allerlei manieren en heeft als effect dat er ook op andere plekken binnen Stichting Pameijer mogelijk gestart gaat worden met het sorteren van de babyspullen.
In en rond Spijkenisse zijn er diverse afgiftepunten en in het AC Spijkenisse zit het voorsorteercentrum. Lees hier het verhaal van Els, één van de vaste deelnemers van het project.

Het verhaal van Els

“Ik ben Els en werk bij project Babyspullen. We zijn begonnen in september 2018 bij het AC. We werken in ploegen op de maandag (Els en Anneke), dinsdagochtend (Els, Gerda en Daisy), dinsdag middag (Els, Gerda, Wendy en Anneke), donderdagochtend (Els en Chan), donderdag middag (Priscilla, Chan en Elvira), vrijdag ochtend (Els en Bep) en vrijdag middag (Priscilla, Chan en Elvira).

Dit doen we voor mensen die een baby krijgen en rond moeten komen van het minimum. We zetten ons in voor Stichting Babyspullen en bij het Activeringscentrum in Spijkenisse kunnen ook spullen gebracht worden. Hier zoeken we het uit en daarna gaat het naar het hoofdkantoor van Stichting Babyspullen in Heerhugowaard.

Hierdoor helpen we de mensen en hun baby’s, die vaak al zo veel spullen niet kunnen kopen. Dit willen Stichting Babyspullen graag hebben voor het maken van de pakketten: babydekens, maillots, moltondoeken, badjassen, beddengoed, baby legging, sokken, zwemspullen, metalen kruiken, rokjes, schoenen, slaapzakken, hydrofiele luiers, jurken, bad capes, knuffels, boekjes, spuugdoekjes, broeken, speelgoed, slabbetjes, shirts, kledinghangers, vestjes, sjaals, jassen, wanten, dassen, mutsen, box pakjes, washandjes, pyjama’s en rompertjes.

We vinden het leuk om te doen, om te helpen. Onze ruimte is een beetje te klein om daar met z’n allen te zitten. Daarom werken we in kleine groepjes van maximaal 4. Ik vind het fijn dat we ons zo kunnen inzetten om baby’s een goede start te geven. Dat vind ik heel belangrijk voor ze.

Ja, ik word bestie en steun een moeder in armoede

Wordt Bestie

Met jouw vaste, maandelijkse of jaarlijkse donatie, maak jij het verschil!

Met een jaar lang donateurschap geef jij het eerste deel van het babystartpakket aan een pasbevallen moeder.

Elke dag worden er 35 baby’s geboren in armoede. Stichting Babyspullen vindt dat elk kind recht heeft op een goede start. Daarom zorgen wij voor een babystartpakket dat ouders de eerste twee levensjaren helpt hun baby een goede basis te geven.

Steun jij onze actie? Samen kunnen we nog veel meer kinderen een warme start geven!