Stichting Babyspullen Tijdens Corona

Laatst bijgewerkt: 14 mei 2020

Corona Update – weer inzamelen

Het bestuur van Stichting Babyspullen heeft besloten om het inzamelen van babyspullen weer op te starten vanaf maandag 18 mei.

Dat is nodig ook want de spullen raakten op. Niet elk inzamelpunt zal zich hier prettig bij voelen en daar hebben we begrip voor.

Vanaf zondagmiddag gaat de kaart met inzamelpunten op de website weer online. Op deze kaart staat aangegeven welke locaties open zijn voor het inleveren van babyspullen.

Voorsorteercentra veelal nog dicht

Veel voorsorteercentra blijven nog dicht om hun kwetsbare medewerkers te beschermen. Dit betekent dat het meeste sorteerwerk in ons sorteer- en distributiecentrum in Heerhugowaard gedaan zal worden de komende tijd. Dat geeft veel druk in een al beperkte ruimte. Daarom roepen we mensen op om ons te helpen om voor te sorteren. Je hebt er niet veel voor nodig, een ruime tafel is al genoeg om spulletjes te kunnen sorteren. Een leuke activiteit om met je gezin te doen? Meer informatie over voorsorteren.

Vrijwilligers

Onze vrijwilligers zijn via interne kanalen geïnformeerd. Ben jij vrijwilliger en heb je geen bericht ontvangen? Stuur dan een mail naar info@stichtingbabyspullen.nl

Tot Slot

We zijn blij dat we stappen kunnen zetten om de normale productie weer op gang kunnen brengen. En ook zijn we er trots op dat we de afgelopen periode evengoed ruim 450 babystartpakketten hebben verstuurd.

Zo konden we ondanks de beperkte capaciteit toch een flink aantal kindjes een goede start geven.