Stichting Babyspullen Tijdens Corona

Het coronavirus raakt iedereen en dus ook onze stichting. De gezondheid van iedereen die betrokken is bij Stichting Babyspullen staat voorop. We vinden het heel belangrijk om – rekening houdend met de maatregelen / richtlijnen – onze processen waar mogelijk draaiende te kunnen houden. Daarmee kunnen we gezinnen die onze babystartpakketten zo hard nodig hebben blijven helpen.

Corona Update 18 oktober 2020

Helaas is het nodig om scherp te blijven en maatregelen te blijven treffen om de impact van het coronavirus te beperken. Voor algemene vragen rondom het coronavirus verwijzen we je naar de website van het RIVM. Hieronder een opsomming over de actuele stand van zaken.

Inzamelen en sorteren

Als gevolg van de aangescherpte maatregelen hebben we minder vrijwilligers om de gedoneerde babyspullen te sorteren. Dit betekent dat er meer spullen binnenkomen dan we kunnen verwerken.

Daarom hebben we besloten tot een tijdelijke innamestop en is de kaart met inzamelpunten van de website gehaald. We vragen mensen om voorlopig geen extra babyspullen te doneren. Het is nog niet duidelijk hoe lang de innamestop zal duren.

Doordat de bovenverdieping verbouwd is en nu een stuk ruimer is, kunnen we doorgaan met het inpakken van pakketten zoals we dat de afgelopen periode hebben gedaan.

Het sorteren beneden blijft beperkt (vanwege de 1,5 meter). We kunnen helaas niet het maximale aantal vrijwilligers inzetten omdat de tafels dicht bij elkaar staan. Wel hebben we extra vrijwilligers mogen begroeten voor de stille momenten. Daar zijn we super blij mee.

Aanmelden als (tijdelijke) sorteervrijwilliger kan nog steeds. Stuur een mail naar vacatures@stichtingbabyspullen.nl zodat we kunnen kijken welke dagen en tijden beschikbaar zijn.

Opslagpunten en sorteercentra

De meeste opslagpunten zijn ook weer open. Daar zijn we heel blij mee want zo kunnen mensen hun babyspullen kwijt en kunnen we voorraden ophalen en pakketten blijven maken.

De sorteercentra die open zijn, staan ook op de kaart op de website. Fijn voor de medewerkers daar en fijn voor ons want het voorsorteren helpt enorm.

Transport en kantoor

Doordat de meeste inzamelpunten en opslaglocaties open zijn, draait ook het transport. En daar zijn we allemaal erg blij mee.

Het kantoor is ingesteld op de anderhalvemeter-samenleving. De werkzaamheden van de administratieve krachten op kantoor worden afgeschaald. Deze vrijwilligers werken grotendeels vanuit huis. We bekijken de aanwezigheid in Heerhugowaard zorgvuldig.

Vrijwilligers

Onze vrijwilligers zijn via interne kanalen geïnformeerd. Ben jij vrijwilliger en heb je geen bericht ontvangen? Stuur dan een mail naar info@stichtingbabyspullen.nl