Stichting Babyspullen Tijdelijk Gesloten

Laatst bijgewerkt: 3 april 2020

Corona Update

Op 16 maart heeft het bestuur van Stichting Babyspullen besloten om de werkzaamheden in ieder geval tot 6 april stil te leggen in verband met de coronacrisis.  Ondertussen zijn de landelijke maatregelen verlengd en zal ook Stichting Babyspullen langer dicht blijven.

Dit betekent het volgende:

• De inname van babyspullen is stopgezet. Dit geldt in ieder geval tot 28 april.  Vrijwel al onze inzamelpunten, voorsorteercentra en opslagpunten zijn gesloten.
  • In het sorteer- en distributiecentrum in Heerhugowaard werken wij met een kleine groep vrijwilligers wel door. De vrijwilligers die het betreft hebben hierover apart bericht ontvangen. Met hen maken wij, van de babyspullen die eerder al zijn ingezameld, zoveel mogelijk babystartpakketten. Natuurlijk houden wij ons hierbij aan de geldende (hygiëne)maatregelen.
  • Hulpverleners kunnen nog wel een nieuwe aanvraag voor een babystartpakket indienen. Alle aanvragen verwerken wij op volgorde van de uitgerekende geboortedatum. De verwerking van een aanvraag kan iets langer duren dan je van ons gewend bent.
  • Onze belangrijkste kantoorwerkzaamheden proberen we, waar mogelijk vanuit huis, voort te zetten.
  • Alle evenementen voor de komende periode zijn afgezegd. Ook de inloopdag op 4 april in Heerhugowaard gaat niet door.

Inname stop

We vragen mensen om tijdelijk geen babyspullen te doneren. Ook het transport valt stil en we kunnen gedoneerde spullen niet ophalen. Ook willen we onze inzamelpunten niet onnodig belasten. Inzamelvrijwilligers kunnen het beste de rode inzamelbak uit het zicht plaatsen.

Voorsorteercentra en zakelijke partners

We laten het aan de voorsorteercentra en zakelijke partners over om passende maatregelen te nemen. We raden aan om hierbij de landelijke adviezen te volgen.

Vrijwilligers

Onze vrijwilligers zijn via interne kanalen geïnformeerd. Ben jij vrijwilliger en heb je geen bericht ontvangen? Stuur dan een mail naar info@stichtingbabyspullen.nl

Tot Slot

Wij wensen iedereen veel sterkte en gezondheid in deze spannende tijden. Zorg goed voor elkaar en dan kunnen we hopelijk over een paar weken weer op volle kracht vooruit.