Stichting Babyspullen Tijdens Corona

Op deze pagina houden we je op de hoogte van onze maatregelen en de manier waarop we met de situatie omgaan. Voor algemene vragen rondom het coronavirus verwijzen we je naar de website van het RIVM.

Corona Update – Bijna normaal

We zijn blij om te kunnen zeggen dat alles steeds meer ‘normaal’ wordt. Hieronder een opsomming over de actuele stand van zaken.

Inzamelen en sorteren

Vrijwel alle inzamelpunten zijn weer open en we hebben er zelfs een nieuw inzamelpunt bij. Op de kaart met inzamelpunten op de website zie je welke inzamelpunten open zijn.

Net voor de sluiting door Corona is de bovenverdieping van ons sorteer- en distributiecentrum in Heerhugowaard verbouwd. De bovenverdieping wordt gebruikt voor het inpakken van de pakketten. Het was erg krap en soms moesten vrijwilligers daardoor op elkaar wachten. Nu is het veel ruimer opgezet waardoor het zelfs met anderhalve meter afstand fijn werken is.

Het sorteren beneden is nog wel beperkt. We kunnen nog niet het maximale aantal vrijwilligers inzetten omdat de tafels dicht bij elkaar staan. Wel hebben we extra vrijwilligers mogen begroeten voor de stille momenten. Daar zijn we super blij mee.

Aanmelden als (tijdelijke) sorteervrijwilliger kan nog steeds. Stuur een mail naar vacatures@stichtingbabyspullen.nl zodat we kunnen kijken welke dagen en tijden beschikbaar zijn.

Opslagpunten en sorteercentra

De opslagpunten zijn ook weer open. Daar zijn we heel blij mee want zo kunnen mensen hun babyspullen al kwijt en konden we de afgelopen weken al voorraden ophalen.

De sorteercentra bleven langer dicht i.v.m. hun vaak kwetsbare medewerkers. Gelukkig komen ook die weer langzaam op gang. Fijn voor de medewerkers die verplicht thuis zaten en fijn voor ons want het voorsorteren helpt enorm. De sorteercentra die open zijn, staan ook op de kaart op de website.

Transport en kantoor

Doordat de meeste inzamelpunten en opslaglocaties weer open zijn, draait ook het transport weer op volle sterkte. En daar zijn we allemaal erg blij mee.

Het kantoor is nog niet helemaal ingesteld op de anderhalvemeter-samenleving. Daarom werken de vrijwilligers nog grotendeels vanuit huis en kijken we zorgvuldig hoe de bezetting in Heerhugowaard is.

Vrijwilligers

Onze vrijwilligers zijn via interne kanalen geïnformeerd. Ben jij vrijwilliger en heb je geen bericht ontvangen? Stuur dan een mail naar info@stichtingbabyspullen.nl