Corona update

Corona Update 18 december 2021

Het coronavirus raakt iedereen en dus ook onze stichting. Hieronder een opsomming van de actuele stand van zaken. Inmiddels hebben we heel wat ervaring opgedaan met lockdowns en het veilig werken in de sorteer- en distributiecentra. Daarom hebben we besloten om vooral te kijken naar wat er wél mogelijk is. Want we vinden het belangrijk gezinnen die onze babystartpakketten zo hard nodig hebben blijven helpen.

Sorteren en inpakken

Het is de laatste week dit jaar dat er in het sorteer- en distributiecentrum in Heerhugowaard nog pakketten gemaakt worden. Volgende week is de kerstsluiting. Daarom gaan we deze week dóór met het sorteren en inpakken met de vrijwilligers die dat willen.

Aanmelden als (tijdelijke) sorteervrijwilliger? Stuur een mail naar vacatures@stichtingbabyspullen.nl zodat we kunnen kijken welke dagen en tijden beschikbaar zijn.

Inzamelen en opslag

Wat betreft inzamelpunten, voorsorteerlocaties en opslagpunten willen we kijken wat haalbaar en wenselijk is. De inzamelpunten, opslagpunten en voorsorteercentra die veilig open kunnen zijn, blijven open. De locaties zijn in deze besluitvorming leidend.

Transport en kantoor

Zolang er inzamelpunten en opslaglocaties open zijn, draait ook het transport. We kijken gericht naar de situatie en passen het transport daarop aan.

Het kantoor is ook nog steeds ingesteld op de anderhalvemeter-samenleving. De administratie vrijwilligers werken waar mogelijk vanuit huis.

Meer informatie

Heb je een specifieke vraag? Stuur dan een mail naar info@stichtingbabyspullen.nl

Voor algemene vragen rondom het coronavirus verwijzen we je naar de website van het RIVM.

Ja, ik word bestie en steun een moeder in armoede

Wordt Bestie

Met jouw vaste, maandelijkse of jaarlijkse donatie, maak jij het verschil!

Met een jaar lang donateurschap geef jij het eerste deel van het babystartpakket aan een pasbevallen moeder.

Elke dag worden er 35 baby’s geboren in armoede. Stichting Babyspullen vindt dat elk kind recht heeft op een goede start. Daarom zorgen wij voor een babystartpakket dat ouders de eerste twee levensjaren helpt hun baby een goede basis te geven.

Steun jij onze actie? Samen kunnen we nog veel meer kinderen een warme start geven!