Donaties aan Stichting Babyspullen

Het is overweldigend, al die spullen die we bij Stichting Babyspullen gedoneerd krijgen. Kleertjes waar andere baby’tjes uitgegroeid zijn, maar die nog prima een ronde (of twee rondes) meekunnen. Babyspullen die vaak maar kort worden gebruikt, maar toch onmisbaar zijn, zoals kruiken, dekens en hoezen voor een aankleedkussen. Soms krijgen we ook gloednieuwe spullen, die mensen dubbel kregen als kraamcadeau bijvoorbeeld. Of donaties (in natura) van bedrijven die we ontzettend goed kunnen gebruiken om de babystartpakketten mee te vullen. Ongebruikte verzorgingsproducten (in de verpakking) zijn ook erg welkom, denk aan shampoo, zeepvrije wasgel of billencrème.

Welke spullen kunnen we goed gebruiken?

Hoewel we ontzettend blij zijn met alle donaties, zijn er een aantal items waar we extra om verlegen zitten. Deze spullen krijgen we minder vaak, maar kunnen we juist goed gebruiken. Dekens en (molton) hoeslakentjes/moltondoeken voor in een ledikant bijvoorbeeld. Jasjes in de maat 68 voor zowel jongetjes als meisjes en maat 92 voor meisjes. En shirtjes met lange mouwen in maat 50/56. Heb je nog rompers in maat 86/92? Of zwemspullen tot en met maat 68? Deze zijn altijd erg schaars. Datzelfde geldt voor maillots en leggings in maat 52 tot en met 92.

Voor jongens en meisjes hebben we behoefte aan broeken in maat 80, 86 en 92. Die slijten misschien extra hard tijdens de peuterleeftijd. Zou dat het zijn? Verder kunnen we voor jongetjes nog wat extra shirts met korte mouwen gebruiken, maat 50 tot en met 68. En boxpakjes voor jongens in alle maten.

Spuugdoekjes, hydrofiele washandjes en hydrofiele doeken zijn ook erg welkom. Die doeken zijn natuurlijk overal handig voor: als spuugdoek, inbakerdoek, handdoek, slabbetje en verschoondoek.

Klik hier voor de actuele lijst van de schaarse items.

Babyspullen doneren

Heb je een van deze items in de kast liggen en wordt het niet meer gebruikt? Wij kunnen het juist heel goed gebruiken. Wees ervan verzekerd dat het op een goede plek terechtkomt.