Rotary Nederland In Actie Voor Stichting Babyspullen

Rotary heeft een sterk netwerk van zo’n vijfhonderd clubs door heel Nederland. De duizenden ‘rotarians’ zetten zich met hart en ziel in voor anderen. Van vluchtelingenhulp tot vakantieplezier voor alle kinderen en van wereldwijde poliobestrijding tot brunch voor mantelzorgers. En nu dus door in samenwerking met Stichting Babyspullen de kindjes die worden geboren in armoede een goede start te geven.

De Actie
Rotary Huizen Gooimeer nam het initiatief voor deze actie: “Wij vinden dat het werk van Stichting Babyspullen – hulp aan moeder en kind – perfect aansluit bij de focusgebieden van de Rotary Foundation, waaronder ‘gezondheid van moeder en kind’.”

‘Adopteer’ een baby en geef ieder kindje een goede start
Moeders die hiervoor in aanmerking komen, krijgen tijdens het eerste levensjaar van hun kindje twee keer een doos vol babyspullen, met een waarde van in totaal ongeveer €100,-. (Twee keer een doos á €50,-). Een pakket bevat tweedehands kleding en nieuwe kleding en speelgoed, en artikelen als kruikjes, verzorgingsproducten en dekentjes.

De verschillende Rotary clubs in Nederland kunnen helpen door een aantal baby’s te ‘adopteren’ met een eenmalige of jaarlijkse donatie van €100,- per baby. Het doel is om met deze actie in totaal 6.000 baby’s per jaar een goede start te geven!

Wij zijn natuurlijk hartstikke blij met al hun hulp en inzet. Meer informatie over de Rotary Actie? Bekijk hier hun website.

De Rotary clubs en individuele leden kunnen via de knop hieronder direct doneren.