Regio Nieuws Flevoland – Een Nieuwe Regiocoördinator

Bij Stichting Babyspullen werken inmiddels 230 vrijwilligers. Een fantastisch aantal, waar wij heel trots op zijn. Alleen met de inzet van deze enthousiaste, betrokken vrijwilligers kunnen wij (aanstaande) ouders helpen. Afgelopen juni namen wij afscheid van onze regiocoördinator Flevoland Tharsini Murugesu. Tegelijkertijd verwelkomen wij Sandra van Maarschalkerwaart aan ons team regiocoördinatoren. Tharsini schreef ons een mooi bericht met daarin haar ervaringen. Dat willen wij natuurlijk graag delen!

“In mei 2018 begon ik als Regiocoördinator Flevoland. Ik had nooit gedacht dat het werk mij zoveel nieuwe inzichten en voldoening zou geven. Met spijt ga ik stichting babyspullen verlaten.

Toen ik in Almere begon met mijn werkzaamheden, merkte ik al gauw dat weinig mensen de stichting kende in mijn regio. Ik kwam veel uitdagingen tegen, ging netwerken en gaandeweg ontstonden er nieuwe samenwerkingen, inzamelpunten en meer naamsbekendheid.

Een paar hoogtepunten:

• Juli 2018, het Voedsel Loket Almere (VLA) werd inzamelpunt voor Stichting Babyspullen en verwijzen hun zwangere cliënten bij interesse voor het aanvragen van een pakket. De VLA helpt gezinnen in armoede door hun te voorzien in hun basisbehoeften. Monique de Boer en Ed Linzen, bedankt voor de mooie rondleiding.
  • September 2018, het Sociaal Café in Almere Poort. Een initiatief van het wijkteam om maatschappelijk betrokken partijen met elkaar in verbinding te brengen. Na onze presentatie was er een netwerk borrel, waarbij verschillende deelnemende gasten interesse toonde in de stichting. Bijvoorbeeld, mensen die interesse hadden om sorteerlocatie te worden, gemeente Almere die wilde nadenken over financiële regelingen en nog veel meer. Het was een geslaagd evenement, waarbij verbinden en samenwerken centraal stond. Dank je wel Silvia Morren voor de uitnodiging!
  • November 2018, de realisatie van de sorteerlocatie via Interaktcontour

Op 22 november 2018 was de officiële opening van de sorteerlocatie bij dagbesteding de Gris, van 10.00 – 12.00 uur was de ontmoetingsruimte omgetoverd tot een kleine sorteerruimte. Na een korte presentatie over de stichting gingen de cliënten onder begeleiding van de begeleiders en vrijwilligers van stichting babyspullen aan de slag met de babyspullen. Het was een geslaagde dag, blije gezichten, leuke ervaringen met elkaar gedeeld en heel veel gesorteerd. Hierbij wil ik graag Ina Helmich en Mirjam Both van Interaktcontour bedanken voor hun gastvrijheid.

• Juni 2019, in april en mei werd de statiegeldactie gehouden bij de Albert Heijn Almere Oostvaarders. Een
  • mooie afsluiting als mijn vertrek bij Stichting Babyspullen. De opbrengst is maar liefst 150,55 euro. Dank aan alle donateurs en medewerkers van AH!
  • Juli 2019, Nieuwe facebook pagina! Wij plaatsen regelmatig leuke updates vanuit de regio op deze pagina. Zouden jullie facebook.com/babyspullenflevoland willen liken en delen?

Bedankt voor de samenwerking!
Groetjes,
Tharsini Murugesu”

Wij willen Tharsini ontzettend bedanken voor haar inzet en steun tijdens haar tijd als Regiocoördinator Flevoland, en wij wensen haar succes in al haar toekomstige activiteiten!

Introductie nieuwe regiocoördinator

Sandra van Maarschalkerwaart, eigenaresse van de webshop www.beebieenkids.nl zal de taken overnemen als nieuwe Regiocoördinator voor Flevoland.

Tharsini: “Sandra, doe vooral wat voor jou goed voelt en gebruik je creativiteit en ervaring, dan gaat het zeker goedkomen”!

Ook regiocoördinator worden?

Wij zijn als team altijd op zoek naar nieuwe collega’s die samen met ons het verschil willen maken. Om de stichting in alle delen van Flevoland te kunnen vertegenwoordigen zijn wij op zoek naar een collega RC, maar we zijn ook nog op zoek naar regiocoördinatoren in andere delen van het land. Je kan alle vacatures hier vinden. Heb je vragen of wil je solliciteren? Stuur dan een mailtje naar onze recruiter Ellen Joppe via vacatures@stichtingbabyspullen.nl.