Gemeente Alblasserdam is 1 van de 27 gemeenten in Nederland die Stichting Babyspullen steunt. In 2017 is de samenwerking tussen de Gemeente Alblasserdam en Stichting Babyspullen ontstaan. De gemeente doneert per uitgegeven pakket een bedrag aan de stichting, wat binnen Alblasserdam hulp biedt aan jonge gezinnen met de babystartpakketten, maar anderzijds ook bijdraagt aan de continuïteit van Stichting Babyspullen zelf. Een van de dingen die men ziet is, dat door het aanbieden van de babystartpakketten, meer genoten kan worden van de zwangerschap door zorgen over zaken zoals kleertjes en babyspulletjes zoveel mogelijk weg te nemen. Het uiteindelijke doel binnen de gemeente is een meer inclusieve samenleving en daar speelt Stichting Babyspullen een belangrijke rol in.

In deze podcast lichten Kees Jongmans (tijdelijk wethouder) en Mariëlle Verhoeven (aanjager armoedebestrijder) toe hoe en waarom ze Stichting Babyspullen steunen en wat dit teweeg brengt binnen de gemeente voor baby’tjes binnen gezinnen die het financieel wat minder hebben.

Inspireert het gesprek je en zou je graag hulp willen bieden aan Stichting Babyspullen om nog meer baby’tjes te helpen aan een goede start? Kijk dan voor meer informatie op: https://stichtingbabyspullen.nl/hulp-geven/

Volg ons @stichtingbabyspullen

Ja, ik word bestie en steun een moeder in armoede

Wordt Bestie

Met jouw vaste, maandelijkse of jaarlijkse donatie, maak jij het verschil!

Met een jaar lang donateurschap geef jij het eerste deel van het babystartpakket aan een pasbevallen moeder.

Elke dag worden er 35 baby’s geboren in armoede. Stichting Babyspullen vindt dat elk kind recht heeft op een goede start. Daarom zorgen wij voor een babystartpakket dat ouders de eerste twee levensjaren helpt hun baby een goede basis te geven.

Steun jij onze actie? Samen kunnen we nog veel meer kinderen een warme start geven!