Organisatie Stichting Babyspullen
Bestuur
Mary Kearney ( Algemeen directeur)
Kim Tam (Penningmeester)
Judith Tacq-Hermus (Secretaris a.i.)
Frans Bos (Bestuurslid)
Edwin Teljeur (Bestuurslid)
Arjen Stres (bestuurslid)
De operationele dagelijkse leiding is in handen van Marilia Bischot, operationeel directeur van Stichting Babyspullen.
Hoofd- en nevenfuncties bestuursleden
Mary Kearney (Algemeen directeur)
Betaalde functie(s): Gemeente Amsterdam – strategisch adviseur organisatieontwikkeling.
Vrijwilligersfunctie(s) anders dan Stichting Babyspullen: Kascommissie Vereniging van Eigenaren.
Kim Tam (penningmeester)
Betaalde functie(s): • Strohm – Financial Controller.
Vrijwilligersfunctie(s) anders dan Stichting Babyspullen: • KWF – Collectecoördinator Heiloo.
Judith Tacq (secretaris a.i.)
Betaalde functie(s): • JuJu Tacq vof – directeur / eigenaar.
Vrijwilligersfunctie(s) anders dan Stichting Babyspullen: • Geen.
Frans Bos
Betaalde functie(s): • Shurgard Self-Storage – National Accountmanager Benelux.
Vrijwilligersfunctie(s) anders dan Stichting Babyspullen: Geen.
Edwin Teljeur
Betaalde functie(s): • Rataplan – Raad van Toezicht.
Vrijwilligersfunctie(s) anders dan Stichting Babyspullen: • Code Sociaal Ondernemen – Bestuurslid • Oh My Good de impactvolle giftcard – Ondernemer • Kennemer Inkoopplatform – Lid van de commissie “toetsing SROI” • Citydeal Impactondernemen vanuit het ministerie EKZ – Deelnemer aan verschillende commissies • Op te richten stichting t.b.v. gezond leren eten op basisscholen • Nova College Haarlem, sector economie – Lid Raad van Advies.
Arjen Stres
Betaalde functie(s): • DPD – CX Manager
Vrijwilligersfunctie(s) anders dan Stichting Babyspullen: Geen.

Operationeel team
Coördinatoren – deze functionarissen ondersteunen de directeur bij de dagelijkse aansturing van de vrijwilligers. Elk aandachtsgebied heeft zijn eigen coördinator(en). Zij zijn verantwoordelijk voor de realisatie van de in het jaarplan gestelde doelen binnen hun aandachtsgebied. Het motiveren en begeleiden van de vrijwilligers in het team is hierbij een belangrijke taak.
Vrijwilligers – binnen de stichting is een breed scala aan vrijwilligers actief. Mensen die in het land spullen inzamelen, promotie of transport verzorgen, zich bezighouden met fondsenwerving of administratie.
Adviseurs – professionals die het bestuur en de teams ondersteunen bij het uitvoeren van hun taken.
De organisatie Stichting Babyspullen bevindt zich momenteel in een professionaliseringstraject waarbij de structuur van de organisatie wordt aangepast. Doel is een professionele en efficiënte organisatie te realiseren die, na een enorme groei in de eerste drie jaar van haar bestaan, de komende jaren in staat zal zijn nog meer kinderen te helpen.
Financiële gegevens
- Statutaire naam: Stichting Babyspullen
- ANBI/RSIN nummer is 8514 77 598
- IBAN NL14RABO0144346958
- KVK 54883679
- Visueel jaaroverzicht 2020
- Jaarverslag Stichting Babyspullen 2020
- Beleidsplan 2018-2021 Herziening
- Statuten Stichting Babyspullen