Op zoek naar een leuk cadeau voor een vriendin of wil je zomaar een dierbaar…

Door onze enorme groei van de afgelopen jaren en de verwachte groei voor de komende periode zijn wij met spoed op zoek naar een groot opslagpunt op een centrale locatie in Nederland.
Door de groei zit ons huidige transportschema helemaal volgepland en kunnen wij mede daardoor geen nieuwe inzamelpunten verwelkomen. De verwachting is dat de armoede in Nederland alleen maar verder zal toenemen, daarnaast worden wij ook steeds beter gevonden door intermediairs van (aanstaande) ouders die op of onder de armoedegrens leven. Nu moeten we soms grote donaties (meerdere pallets tegelijkertijd) afwijzen omdat we er op onze hoofdlocatie in Heerhugowaard gewoonweg de ruimte niet voor hebben. Helaas hebben wij geen ruimte begroot voor vaste lasten op een tweede locatie.
Wij zoeken een opslagpunt van ongeveer 80 m2 waar wij babykleertjes- en spulletjes uit het land kunnen opslaan, zodat ze vanuit daar weer naar onze hoofdlocatie het sorteer- en distributiecentrum te Heerhugowaard gebracht kunnen worden. In Heerhugowaard maken we daar babystartpakketten van voor kindjes in Nederland die opgroeien in armoede.
Het zou wellicht zelfs mogelijk zijn om ritten van en naar het centrale opslagpunt te laten rijden. Dat zou logistiek voor ons veel efficiënter zijn, zodat we bij een volle bus bijvoorbeeld niet eerst weer naar onze hoofdlocatie in Heerhugowaard hoeven te rijden. Zie ook volgend artikel: https://stichtingbabyspullen.nl/transport-en-donaties-stichting-babyspullen/.
Mocht je een plek weten, dan horen we dat natuurlijk heel graag! Stuur een mailtje naar inzamelen@stichtingbabyspullen.nl.
Concreet zijn we op zoek naar:
- Ongeveer 80 m2
- Een locatie die droog is en redelijk schoon is
- Minimaal een half jaar beschikbaar; i.v.m. de hoeveelheid spullen die niet zomaar te verplaatsen zijn en continuïteit zodat we het kunnen communiceren naar onze vrijwilligers
- Vrij toegankelijk; het zou fijn zijn als onze vrijwilligers in- en uit kunnen op verschillende tijden om spullen te brengen en te halen
We merken dat het logistiek echt veel slimmer/handiger/efficiënter is als wij op een centrale locatie een opslagruimte hebben. Dan kunnen we ook makkelijker van Heerhugowaard naar dat punt rijden.
Ook zouden we graag een locatie voor langere termijn hebben, operationeel zou het namelijk niet behapbaar zijn als we nu iets vinden voor bijvoorbeeld 1 maand en we moeten dan weer alle spullen verhuizen.
Wij horen heel graag tips!
