Missie 538 - Stichting Babyspullen

Van 17 tot 24 december houdt Radio 538 haar jaarlijkse inzamelactie: Missie 538 en Stichting Babyspullen is een van de goede doelen!

Voor in totaal twaalf goede doelen gaan de dj’s van 538 verschillende missies volbrengen. “Zodra er genoeg geld is opgehaald, is de missie volbracht en start een nieuwe missie voor het volgende goede doel dat de hulp van ons en de 538-luisteraars hard nodig heeft”, legt radio-dj Frank Dane uit.

Luisteraars kunnen meestrijden door te doneren, in ruil voor muziek, maar ook door een eigen actie te starten en de opbrengst daarvan te doneren. Daarnaast start de radiozender een veiling waar onder andere bekende vrienden van het station unieke producten en ervaringen aanbieden waar luisteraars op kunnen bieden. Er komt een aangepaste programmering vanuit de radiostudio van 538, de dj’s dagen zichzelf en gasten uit in challenges, er zijn aangrijpende reportages te horen en dj’s gaan het land in op zoek naar bijzondere verhalen.

Naast Stichting Babyspullen zijn de andere goede doelen van Missie 538: DOA, Fonds Gehandicaptensport, De Hersenstichting, Het Vergeten Kind, Hulp voor Helden, KNGF Geleidehonden, Het Nationaal Ouderenfonds, Plastic Soup Foundation, Het Prinses Máxima Centrum, Het Ronald McDonald Kinderfonds en Stichting Hoogvliegers.

Wij hopen dankzij de actie van Missie 538 ruim 1.600 gezinnen te kunnen voorzien van een winterpakket bestaande uit een winterjasje, een warme deken en een kruik. Vorig jaar is tijdens Missie 538 in totaal meer dan 1 miljoen opgehaald dus gaan we ervan uit dat dit gaat lukken!

Wil je meehelpen? Je kunt ons helpen door te doneren tijdens de actieweek, zelf een actie starten en natuurlijk door berichten over de actie te delen op social media.

Bekijk alle informatie op de website van Radio 538.

Ja, ik word bestie en steun een moeder in armoede

Wordt Bestie

Met jouw vaste, maandelijkse of jaarlijkse donatie, maak jij het verschil!

Met een jaar lang donateurschap geef jij het eerste deel van het babystartpakket aan een pasbevallen moeder.

Elke dag worden er 35 baby’s geboren in armoede. Stichting Babyspullen vindt dat elk kind recht heeft op een goede start. Daarom zorgen wij voor een babystartpakket dat ouders de eerste twee levensjaren helpt hun baby een goede basis te geven.

Steun jij onze actie? Samen kunnen we nog veel meer kinderen een warme start geven!