Op 26 januari gaat Stichting Babyspullen naar de markt! We staan die dag op de…

In de maand juli was Stichting Babyspullen Doel van de Maand bij Doelshop.nl. Doelshop besteedde die maand extra aandacht aan ons op hun social media pagina’s en in hun nieuwsbrief. Zo stond er bijvoorbeeld drie keer een bericht over Stichting Babyspullen op de Facebook pagina van Doelshop. En gingen alle donaties van mensen die in juli zelf geen doel kozen automatisch naar Stichting Babyspullen.
De donaties van Doelshop zijn ondertussen verwerkt. Dan rijst natuurlijk de grote vraag: was het succesvol? Heeft Stichting Babyspullen, als Doel van de Maand, meer bekendheid gekregen? En zijn er meer donaties binnengekomen? Het antwoord is volmondig: JA!
Meer bekendheid en meer donaties
Allereerst de bekendheid van Stichting Babyspullen. Dankzij alle ‘likes’ en deelacties van onze vrijwilligers en volgers werden de berichten op social media door meer dan vijfduizend mensen gelezen. Wow, wat een hoop publiciteit voor ons goede doel! En ook op de donaties zagen we een effect. In de afgelopen jaren ontvingen we, in de maand juli, gemiddeld bijna 9 euro aan donaties via Doelshop. In juli 2019 was dit maar liefst 64 euro! Ook als we op een andere manier kijken en vergelijken met de afgelopen 12 maanden was de actie een succes. Gemiddeld ontvingen we zo’n 36 euro per maand aan donaties via Doelshop. Ook daar steekt de 64 euro van juli 2019 met kop en schouders bovenuit!
Meer schaarse items voor de babystartpakketten
En dat is mooi. Want met deze extra giften kunnen wij weer veel schaarse items aanschaffen. Zoals babyverzorgingsproducten. Die krijgen we op dit moment onvoldoende gedoneerd, terwijl ze wel hard nodig zijn om de babystartpakketten compleet te maken.
Bedankt!
Dus voor alle Doelshoppers, vrijwilligers en volgers: DANK JULLIE WEL!
Samen geven wij zoveel mogelijk baby’s een goede start!
Foto: Designed by Freepik