Maatschappelijk Verantwoord Teamuitje Draagt Bij Aan De Doelen Van De Rabobank én Van Stichting Babyspullen

In oktober verwelkomden we bij Stichting Babyspullen de medewerkers van het team Centrale Ondersteuning Zakelijk (COZ) van de Rabobank uit Hoofddorp. Met in totaal 29 medewerkers kwamen zij drie dagdelen op teamuitje bij Stichting Babyspullen. Zij sorteerden babyspullen, vouwden kleertjes en pakten babystartpakketten in. Met als resultaat een opgeruimde loods voor Stichting Babyspullen en een geslaagd maatschappelijk verantwoord teamuitje voor de Rabobank. Met recht een win-win situatie!

Een goede invulling van een maatschappelijk verantwoord teamuitje

Initiatiefnemer Ed pakt babystartpakketten in tijdens een maatschappelijk verantwoord teamuitje bij Stichting Babyspullen
Initiatiefnemer Ed pakt babystartpakketten in.

Het idee om het teamuitje bij Stichting Babyspullen te organiseren kwam mede van bankmedewerker Ed. “Bij de Rabobank vinden we maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Onder de titel ‘Growing a better world together’ dragen we bij aan een betere wereld. Onderdeel hiervan is dat de medewerkers een aantal uren per jaar vrijwilligerswerk doen voor een goed doel. Met onze afdeling wilden we graag een regionaal of landelijk doel ondersteunen. Marjolijn (oprichtster van Stichting Babyspullen) is een oud-collega van de Rabobank en enkele collega’s wonen in Heerhugowaard. Zo kwamen we via via bij Stichting Babyspullen terecht. Het werk van Stichting Babyspullen sluit mooi aan bij de doelstelling van de Rabobank om bij te dragen aan een betere maatschappij. Er was direct een goede match.”

Een gezellige én nuttige dag voor het hele team

De teamuitjes bij Stichting Babyspullen pakten positief uit. Ed: “We werden enthousiast ontvangen en waren onder de indruk van de goede sfeer en betrokkenheid van alle vrijwilligers. Onze medewerkers mochten zelf aangeven wat zij leuk vonden om te doen en kregen daarbij een goede uitleg. Er zijn ook echt dingen waar je op moet letten. Bijvoorbeeld dat je in deze tijd van het jaar vooral winterkleertjes in de babystartpakketten stopt.”

Een opgeruimde loods én een mooie donatie voor Stichting Babyspullen

Naast dat Ed en zijn collega’s elke keer een gezellige ochtend of middag hadden, hebben zij ook hard gewerkt. Zo hebben zij op 28 oktober met 15 medewerkers een enorme berg werk verzet. Toen zij ‘s middags begonnen stond de hele muur van de loods van vloer tot plafond vol met kratten. Hierin zaten héél veel spullen die gesorteerd moesten worden, zoals beddengoed, slaapzakken, boeken, speelgoed, knuffels, rammelaars, jassen, schoentjes, slofjes, sjaals, mutsen en wanten.

De medewerkers van de Rabobank gaan enthousiast aan de slag tijdens een maatschappelijk verantwoord teamuitje bij Stichting Babyspullen
De medewerkers van de Rabobank gaan enthousiast aan de slag.
Het resultaat van een maatschappelijk verantwoord teamuitje van Rabobank bij Stichting Babyspullen
Na een middag hard werken zijn bijna alle kratten met babyspullen gesorteerd.

Aan het eind van de middag waren daar nog maar een paar kratten van over. En dat niet alleen… Het team pakte ook nog zo’n 20 babystartpakketten in. Tot slot zamelden zij, naast het werk in de loods, ook enthousiast babyspullen in onder de collega’s. Daar brachten zij een auto vol van mee als donatie. WAUW!

Een hartverwarmend gebaar

Nog mooier is dat de medewerkers niet alleen hun energie in Stichting Babyspullen staken, maar ook nog een deel van hun vrije tijd. De helft van de uren die zij besteedden bekostigde de Rabobank, maar voor de andere helft namen de medewerkers vakantie-uren op. Wat een hartverwarmend gebaar!

Dank jullie wel!

Bedankt Ed en collega’s! Dankzij jullie hulp kunnen er straks weer heel wat baby’s lekker slapen, spelen en warm de winter door.

Wil je ook meer weten over team-uitjes bij Stichting Babyspullen? Klik hier voor meer informatie!