Is jouw dagbestedingslocatie of beschermde werkplek op zoek naar zinvolle klussen? Stichting Babyspullen krijgt veel babykleertjes gedoneerd en kan wel wat hulp gebruiken bij het voorsorteren.

Het sorteren van de gedoneerde spullen is ideaal werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Niet ingewikkeld, geen tijdsdruk, maar wél zinvol werk. En je levert een bijdrage aan de missie van stichting Babyspullen: een goede start voor ieder kind.

Voorsorteerlocatie

Wat houdt voorsorteren in?

Voorsorteren betekent dat de kleertjes nagekeken worden. De spullen komen binnen in vuilniszakken. Alles wat niet door onze keuring komt (doordat er vlekken op zitten of het vaal of versleten is) mag weg. We hebben iemand die deze spullen opkoopt en dan wordt het gerecycled.

Wat wel door mag, wordt gesorteerd op soort kleding. Broeken jongens/ meisjes, rompertjes korte mouw/lange mouw, enzovoort. De zakken waar de spullen in zitten kunnen weer hergebruikt worden dus er blijft geen afval achter. Een leuke klus voor dagbestedingslocaties van zorgorganisaties.

Wij zoeken landelijk locaties

Het doel van Stichting Babyspullen is om in elke provincie een voorsorteerlocatie te realiseren. Het voorsorteren kan gebeuren door een inzamelpunt, een dagbestedingslocatie, maar bijvoorbeeld ook door een groep vrijwilligers die wekelijks bij elkaar komen. Er kan al worden voorgesorteerd aan een grote eettafel of aan een aantal bureaus.

Op dit moment werken wij met veel plezier samen met verschillende organisaties zoals de RIBW en Ons Tweede Thuis. De dagbestedingslocaties kijken zelf welke cliënten de diverse taken aankunnen en letten hierbij op persoonlijke ontwikkeling.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken enthousiaste organisaties die ruimte hebben om voor te sorteren. Het is handig als je een kleine (of grote) hoeveelheid spullen kunt opslaan.

Helemaal geweldig is het als je beschikt over vervoer (of vervoer kunt regelen) zodat de gedoneerde spullen bij het dichtstbijzijnde opslagpunt terecht komen. Voor grotere voorsorteerlocaties regelen wij het transport.

Verder zijn er geen speciale eisen, iedereen kan het!

Wat krijg jij ervoor terug?

Al onze vrijwilligers zijn het hierover eens: het werk geeft je een goed gevoel! Een goede start voor elke baby willen we natuurlijk allemaal en op deze manier kan iedereen hier heel praktisch een steentje aan bijdragen.

Aan jouw dagbestedingslocatie geeft het de mogelijkheid om waardevol werk te bieden dat af te stemmen is op het niveau van de deelnemers.

Je krijgt een vast aanspreekpunt, indien nodig ondersteuning in promotiemateriaal en persberichten, naamsbekendheid en een vermelding als voorsorteerlocatie op de website van Stichting Babyspullen.

En misschien wel het allerbelangrijkst, jij en je medewerkers dragen bij aan de missie van stichting Babyspullen: een goede start voor elk kind.

Voorsorteerlocatie

Wie zijn wij?

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede. Stichting Babyspullen zet zich in voor deze kinderen. De stichting verzamelt babyspullen, maakt daar babystartpakketten van en deelt die via diverse instanties gratis uit aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben.

Wil je meer weten?

Mail naar inzamelen@stichtingbabyspullen.nl