Een Terugblik Op Het 2018 Van Onze Regiocoördinatoren

“To every child – I dream of a world where you can laugh, dance, sing, learn, live in peace and be happy” – Malala Yousafzai

Vlak voor de feestdagen vroeg Stichting Babyspullen mij om een blog te schrijven. Voor mij als kersverse teamleider regiocoördinatoren is dat een hele eer. Maar, wat heb ik in die paar maanden nou helemaal gedaan? Veel belangrijker is wat Gerjanne, Kim, Margriet, Marielle, Martina, Mirjam, Regina, Tharsini en Virginia voor elkaar hebben gekregen, samen met hun vrijwilligers!

Meer kinderen een goede start

Zij hebben zich in 2018 met hart en ziel ingezet voor heel veel lieve baby’s die in moeilijke omstandigheden worden geboren. Omstandigheden waarin het niet vanzelfsprekend is dat die kleintjes zo’n schattig rompertje aan hebben of er een goed flesje voor de melk beschikbaar is. Waarin het niet voor de hand ligt dat er rust is in huis, omdat de ouders zich zorgen maken. Omstandigheden waarin de gevulde dozen van Stichting Babyspullen ook dit jaar een enorm verschil maakten in het leven van baby’s en hun ouders.

Niet zonder de hulp van vrijwillige regiocoördinatoren

De vrijwillige regiocoördinatoren zijn het eerste aanspreekpunt voor de inzamelpunten in hun regio. Ze houden nauw contact met mij en met de inzamelpunten uit hun woonplaats. En vooral ook met elkaar: om van elkaar te leren, met elkaar te sparren, ideeën uit te wisselen en elkaar te helpen. De regiocoördinatoren hebben veel vrijheid om hun eigen draai te geven aan deze belangrijke functie, qua tijd én qua invulling. Zo hebben ze bijvoorbeeld:

• gezamenlijke sorteeravonden of acties georganiseerd;
  • deelgenomen aan evenementen in de regio (of anderen hiervoor ingezet);
  • de naamsbekendheid van de stichting vergroot door contact te leggen met organisaties en instanties in de omgeving;
  • voorsorteercentra gevonden;
  • een goede opslagplek geregeld in hun regio;
  • en nog veel meer.

Geweldige prestaties die eraan hebben bijgedragen dat er in 2018 meer dan 5000 gevulde dozen zijn verstuurd. Het geeft ons als vrijwilligers veel voldoening en een warm gevuld hart. Veel mensen praten over steun aan goede doelen en deze vrijwilligers maken het waar!

Ook regiocoördinator worden?

Wij zijn als team altijd op zoek naar nieuwe collega’s die samen met ons het verschil willen maken. In het bijzonder zijn we nu dringend op zoek naar nieuwe regiocoördinatoren in Amsterdam e.o., Rotterdam e.o. en Groningen/Friesland.

Lijkt jou dat wat, regiocoördinator in ons gezellige team worden? Je eigen tijd indelen en tegelijk iets heel belangrijks betekenen voor al die duizenden kleintjes? Of twijfel je nog? Neem dan snel contact op met Stichting Babyspullen voor meer informatie. Omdat elk kind recht heeft op een goede start!

Namens het team van regiocoördinatoren wens ik iedereen een heel mooi en gelukkig 2019 toe!

Inez de Ruiter