Campagne ‘Luxe’

Stichting Babyspullen:
Omdat babyspullen voor velen een luxe zijn

dia1In Nederland groeit één op de negen kinderen op in armoede. Voor de ouders van deze kinderen is het kopen van babyspullen een luxe. Stichting Babyspullen verzamelt gebruikte en nieuwe babyspullen en maakt daar babystartpakketten van. Deze pakketten worden via diverse hulpverleningsinstanties gratis verstrekt aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. ‘Zij kunnen in veel gevallen niet voldoen aan de basisbehoeften voor hun pasgeboren baby: een warme deken, een kruik, verzorgingsspulletjes of voldoende kleertjes’, aldus oprichtster Marjolijn Hermus. ‘Wij vinden dat elk kind recht heeft op een goede start.’

Wereldarmoededag
Over de hele wereld wordt op 17 oktober stilgestaan bij armoede die op vele plekken heerst. Het lijkt misschien een ver-van-ons-bed-show, maar ook in Nederland leven veel mensen in armoede. Ouders hebben hierdoor vaak niet de financiële middelen om de meest simpele babyspullen te kopen. Spullen die de meeste ouders als vanzelfsprekend aanschaffen als er een kleintje op komst is, zijn voor hen een luxe. Daardoor kan niet worden voldaan aan de basisbehoeften van hun pasgeboren baby. Juist voor deze groep ouders is Stichting Babyspullen opgericht. Stichting Babyspullen verzamelt gebruikte en nieuwe babyspullen en maakt daar babystartpakketten van. Oprichtster Marjolijn Hermus: ‘Wij verstrekken de gratis pakketten uitsluitend op basis van een verwijzing van een hulpverleningsinstantie, zoals de Voedselbank of Jeugdzorg. Zo weten we zeker dat de pakketten terechtkomen bij de gezinnen die het écht nodig hebben. Dat maakt ons uniek in Nederland.’

Online campagne ‘Luxe’
De keuze aan babyspullen is reuze. Ouders willen het beste voor hun kind. Op maandag 17 oktober start Stichting Babyspullen op haar website en Facebookpagina de negendaagse awareness-campagne ‘Luxe’. Negen dagen lang plaatst de stichting elke dag een post online met een afbeelding van een babyproduct en de vraag of het een noodzakelijk of luxeproduct is. Tevens wordt gevraagd of degene die het leest en/of erop reageert de post wil delen in zijn/haar netwerk. Hoe meer ouders met deze campagne worden bereikt, hoe beter. Doe mee en deel de posts ook in jouw netwerk! Kijk voor meer informatie op www.stichtingbabyspullen.nl en www.facebook.com/StichtingBabyspullen.