Actie Warm Hart

Elk jaar geeft de NCRV een mooi bedrag aan drie goede doelen die op een bijzondere manier bijdragen aan een warme, zorgzame samenleving. Dit jaar was Stichting Babyspullen genomineerd door Jelly Deinum in deze NCRV Warm Hart actie. Zij had met een aanstaande jonge moeder op Goede Vrijdag het ontvangen pakket uitgepakt. Ze waren geraakt door de hoeveelheid spullen die in de doos zat, maar vooral ook door de liefde waarmee het pakket was samengesteld. Toen Jelly diezelfde dag de oproep van de NCRV ontving om een goed doel aan te dragen voor de actie, kon dat geen toeval zijn!

Heel Nederland kon stemmen op de aangedragen doelen en medio oktober werd duidelijk dat Stichting Babyspullen bij de top 5 zat! We werden uitgenodigd om een pitch presentatie te houden in Hilversum en daarin kort en krachtig te vertellen over onze organisatie, het werk dat we doen en wat we met de prijs zouden doen. Het was een spannende middag op 6 november, maar Stichting Babyspullen werd door een deskundige jury gekozen in de top 3!

Zondag 18 november was het dan eindelijk écht zover. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Ahoy Rotterdam werd bekendgemaakt wie welke prijs had gewonnen in de NCRV Warm Hart actie. Er was een prijs van 2.500, 5.000 en 10.000 euro. Wat een opluchting en vreugde bij de aanwezige vrijwilligers toen we hoorden dat Stichting Babyspullen 10.000 euro in ontvangst mocht nemen!! Het juryrapport was lovend: “De jury was onder de indruk van de impact van dit project in de maatschappij, het met snijdt hier aan 4 kanten! Niet alleen het uitgangspunt dat ieder kind een mooie start verdient, maar ook het helpen van moeders die in armoede leven, mensen weer in het werkproces krijgen en dan ook nog een duurzame oplossing voor het milieu bieden. Een prachtig en heel concreet doel.”

Wij zijn als stichting heel erg blij en dankbaar dat we dit bedrag hebben ontvangen. Niet alleen kunnen we hiervoor veel schaarse producten voor onze pakketten kopen en zo nog meer kinderen een goede start in het leven geven. Het is ook een enorme blijk van waardering voor de vele vrijwilligers door het hele land die zich inzetten voor de stichting!