Update van onze regiocoördinator Tharsini:

Onze eerste samenwerking in Almere is een feit, namelijk met het Voedsel Loket Almere (VLA)! Op 28 juni 2018 hebben beide organisaties overeenstemming bereikt over het inzamelen voor Stichting Babyspullen. Via deze weg wil ik graag het VLA team bedanken voor hun enthousiasme, flexibiliteit en mooie rondleiding.

De VLA vrijwilligers gaan intern babyproducten verzamelen voor Stichting babyspullen. Daarnaast zijn de VLA chauffeurs ook bereid om ons te ondersteunen met het transport richting het opslagpunt in Almere Buiten. Periodiek zal er een gesprek plaatsvinden over de samenwerking met de relatiemanager.

Leuk feitje! Op 12 juli zijn al de eerste zakken geleverd door de VLA chauffeur.

Wat doet de VLA?

Het Voedsel Loket Almere helpt mensen zelf op te staan uit de armoede. De VLA ondersteunt deze huishoudens consumptie artikelen, kleding, meubels, speelgoed e.d. De gezinnen kunnen met hun VLA pas met saldo zelfstandig hun spullen aanschaffen in de VLA winkel.

Oproep vrijwilligers

Momenteel zijn er 3 vrijwilligers actief in Almere Buiten en Tussen de Vaarten, waarvan 2 inzamelvrijwilligers. Wij komen handen tekort om Stichting Babyspullen te vertegenwoordigen en willen graag nog meer stadsdelen van Almere bereiken. Wilt u ons helpen met bijvoorbeeld transport of inzamelen? Meld je dan aan via info@stichtingbabyspullen.nl

Wij hopen dat nog meer samenwerkingen zullen volgen in Flevoland!