Ingezamelde babyspullen

Op 170 plekken in het land kun je babyspullen doneren bij een van de rode rolcontainers. Deze rolcontainers worden door onze inzamelvrijwilligers beheerd. Zij doen fantastisch werk voor onze stichting. Ze zorgen er (onder andere) voor dat er een rolcontainer voor hun deur staat zodat mensen hun babyspullen kunnen doneren. Soms staat er geen rolcontainer, maar kun je je spullen brengen na het maken van een afspraak. De inzamelvrijwilligers slaan de gedoneerde spullen tijdelijk op, in hun huis, schuur of garage. Daarna brengen zijzelf of brengt een transportvrijwilliger de spullen naar het distributiecentrum in Heerhugowaard waar de babystartpakketten worden gemaakt.

Sorteren

Het uitzoeken en sorteren van de babyspullen is veel werk. Mensen doneren hun spullen in afgesloten zakken en de inhoud wordt nagekeken en gesorteerd op maat en op item. Sommige inzamelvrijwilligers kijken thuis zelf de ingebrachte spullen na en sorteren het alvast voor ons. Dan krijgen wij het kant-en-klaar aangeleverd in het distributiecentrum. Geweldig!

Schoon

Het is ontzettend fijn als de babykleding schoon wordt ingeleverd. Schoon inleveren vergroot de kans dat we de babyspullen ook daadwerkelijk in de babystartpakketten kunnen gebruiken. We kunnen niet alle spullen zelf wassen omdat dat te kostbaar is. Schaarse items, die we anders moeten inkopen, wassen we wel als het niet helemaal schoon is, maar we kunnen dat niet met alle kleding doen. Het is soms echt een feestje om te zien hoe netjes schoon en gevouwen sommige tasjes/doosjes worden ingeleverd. Dan kan het eigenlijk rechtstreeks de pakketten in.

Wow!

We zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat de toekomstige gezinnen het pakket openmaken met een gevoel van: “Wow! Er valt een last van mijn schouders.” Daarom streven we ernaar dat de inhoud van het pakket eruit ziet als een cadeau. Schoon, netjes en direct bruikbaar.

Klein gebrek

Het gebeurt wel eens dat we spullen binnenkrijgen die een klein gebrek hebben, denk aan een losse naad of rits of een missende knoop, maar die verder nog prima in orde zijn.  Als het kan wordt dit mankementje herstelt door een handige vrijwilliger, want het is zonde om weg te doen. Ben je zelf handig met naald en draad en vind je het leuk om babyspullen te herstellen? Wij kunnen je hulp goed gebruiken: info@stichtingbabyspullen.nl