(Aanstaande) ouder(s)

Ben je in verwachting en heb je het financieel zwaar? Weet je niet hoe je de uitzet van jouw aanstaande kindje kunt verzamelen en heb je weinig of geen steun van je familie en/of vriendenkring? Misschien kunnen wij je helpen om jouw kindje een goede start te geven!

Wat doet Stichting Babyspullen?

Stichting Babyspullen helpt (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben. Wij weten wat een kindje kost en weten ook dat het soms door omstandigheden niet lukt alle benodigde spulletjes bij elkaar te krijgen. Omdat wij vinden dat ieder kind een goede start verdient, geven wij – via hulpverleningsinstanties – babystartpakketten aan (aanstaande) ouders die het financieel moeilijk hebben.Er zijn twee soorten pakketten: een pakket voor de eerste maanden (t/m maat 68) en een pakket voor de vervolgfase (t/m maat 92). Zo heb je in ieder geval de basisproducten om je kindje te verzorgen totdat hij/zij ongeveer twee jaar is. Pakket 1 bevat kleding in de maat 50/56 en 62/68. Er zitten ook verzorgingsproducten, speelgoed en beddengoed in. In pakket 2 zitten de maten 74/80 en 86/92.

Wat zit er in een babystartpakket?

Via deze link vind je een overzicht van de inhoud van de twee pakketten. Voor de goede orde: wij doen ons uiterste best om een vaste inhoud te bieden, maar wij zijn en blijven afhankelijk van donaties. Daarom kan het voorkomen dat wij niet alle producten kunnen leveren.

Hoe gaat het aanvragen van een babystartpakket in zijn werk?

Om ervoor te zorgen dat de pakketten terechtkomen bij de mensen die het écht nodig hebben, werken we samen met verschillende hulpverlenende instanties. Dan kun je denken aan de Voedselbank, de Kledingbank en maatschappelijk werk.

Je kunt een babystartpakket niet rechtstreeks bij Stichting Babyspullen aanvragen. De aanvraag van een pakket kan alleen worden gedaan door een hulpverlenende instantie, verloskundige of kraamzorgorganisatie. Zij vullen een verwijsbrief in en sturen die op naar de stichting.

Heb je een babystartpakket nodig? Vraag dan aan een hulpverlenende instantie of ze een pakket voor je kunnen aanvragen.

Je kunt ook aan je kraamverzorgster, vroedvrouw of verloskundige vragen of zij contact met ons opnemen via het contactformulier. Via hen nemen we jouw aanvraag in behandeling.

Heb je nog vragen?

Neem dan contact op met een hulpverlenende instantie bij jou in de buurt of stuur ons een e-mail via ons contactformulier.